صورتحساب سامانه مودیان

مهلت ارسال صورتحساب سامانه مودیان مشخص شد.

دایره مشمولین استفاده از سامانه مودیان از تا ریخ اول دی ماه 1402 گسترده‌تر شد. در این تاریخ قانون تسهیل اجرای این قانون توسط مجلس ابلاغ گردید و اشخاص حقیقی و حقوقی بیشتری برای ارسال صورتحساب‌های خود در سامانه مودیان فراخوانده شدند. بااینحال یک ابهام مهم در مورد مهلت ارسال صورتحساب در سامانه مودیان وجود داشت.

همانطور که می‌دانید در متن قانون، مهلت ارسال صورتحساب به سامانه مودیان تنها یکفهته پس از صدور آن است. بااینحال سامانه تا مدتی به شما اجازه خواهد داد تا حتی حدود یکماه بعد نیز صورتحساب خود را ثبت و ارسال نمایید. از طرف دیگر نیز جریمه در متن قانون به عدم ثبت صورتحساب تعلق می‌گیرد و نه تاخیر در ثبت. این موضوع موجب ایجاد این سوال مهم شده بود که در نهایت مهلت ارسال صورت حساب به سامانه مودیان چند روز است؟

در همین راستا روز دوم اسفندماه 1402 آقای دکتر موحدی بکنظر یک بخشنامه مهم را از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر نمود. براساس این بخشنامه مهلت ارسال صورتحساب به سامانه مودیان 7 روز پس از انجام فروش اعلام می‌کند. بااینحال چند روز بعد بخشنامه دیگری صادر و مهلت 20 روزه مورد تایید سازمان امور مالیاتی قرار گرفت. همانطور که می‌بینید هنوز سازمان در مورد این موضوع تصمیم قطعی ندارد بنابراین توصیه اکید ما اینست که سعی نمایید صورتحساب‌ها را در اولین فرصت ممکن ثبت نمایید.

مهلت ارسال صورتحساب به سامانه مودیان

سامانه مودیان و قانون پایانه‌های فروشگاهی از مهمترین پروژه‌های مالیاتی کشور هستند که بنظر می‌رسد سازمان امور مالیات با موفقیت درحال پیاده سازی آن است. پس از فراگیر شدن استفاده از این سامانه، اطلاعات آن نقش مهمی در اظهارنامه عملکرد و ارزش افزوده فعالان اقتصادی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار مالیاتی