153 خانه خالی

اخبار تکمیلی از شناسایی جوان 20 ساله صاحب 150 خانه خالی

رکنا در تاریخ 16 آبان سال 1402 گزارش داد که وزارت مسکن و شهرسازی سازمان امور مالیاتی را در جریان موردی عجیب گذاشته است. براساس آمار استخراج شده از سامانه ملی املاک و اسکان کشور، یک جوان 20 ساله دارای بیش از 150 خانه خالی در سراسر کشور است. اکثر این منازل در تهران هستند که کوچکترین آنها 53 و بزرگترین آنها 227 متر است.

مستوفی، مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور شغل این شخص را دلال اتوموبیل اعلام نمود. او در ادامه توضیح داد که این مورد بررسی بسیار بیشتری نیاز دارد. او گفت اگر این جوان منازل را با درآمد خود خریده باشد باید در مورد مالیات بر درآمد بنگاه معاملات اتوموبیل وی تحقیق بیشتری کنیم. همچنین ممکن است پولشویان برای مخفی نمودن ثروتشان تنها از نام این شخص سواستفاده نموده باشند.

آخرین نتایج این پرونده تا امروز

یک مسئله مهم در این مورد ثبت شدن این منازل در سامانه ملی املاک و اسکان کشور بود. براساس قوانین و بخشنامه‌ها این سامانه تنها مرجع تشخیص خالی بودن منازل است(منبع). برای دریافت مالیات خانه خالی بنا برماده 54 مکرر قانون مالیات مستقیم،این سامانه گزارشی به سازمان امور مالیاتی ارسال میکند و اداره مالیات تنها اجراکننده وصول مطالبات است.

بااینحال بسیاری از افراد وجود دارند که برای شناسایی نشدن منزل خود، حتی یک منزل را نیز در سامانه ثبت نکرده‌اند. به همین دلیل ثبت خالی بودن 153 منزل مسکونی و در سامانه کمی شک برانگیز است. وحید عزیزی مدیرکل دفتر مبارزه با فرار مالیاتی در مصاحبه با روزنامه قدس جزئیات بیشتری از این موضوع را افشا نمود. او گفت جوان در مراحل اعتراض به مالیات است و ادعا نموده‌است که از کد ملی او سو استفاده نموده‌اند. او درحال دریافت راهنماییست تا بتواند ادعای خود را ثابت نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار مالیاتی