تحقق درآمد مالیاتی

تحقق 98 درصد درآمدهای مالیاتی در هشت‌ماهه نخست سال 1402

تحقق 98 درصد درآمدهای مالیاتی در هشت‌ماهه نخست سال 1402 یک موضوع مهم و حساس در بودجه دولت ایران است. بر اساس گزارش‌ها، درآمدهای مالیاتی دولت در سال 1402 نسبت به سال 1401 بیش از 55 درصد افزایش خواهد یافت. رئیس‌جمهور رئیسی در هنگام تقدیم لایحه بودجه 1402 به مجلس، از توجه ویژه به تقویت تولید و اشتغال در بودجه خبر داد و از کاهش مالیات بر واحدهای تولیدی و کاهش تعرفه گمرکی ورودی دام و کالاهای اساسی از 4 درصد به 1 درصد به عنوان تشویق‌های مالیاتی برای حمایت از تولید و اشتغال یاد کرد1. اما برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند که افزایش درآمدهای مالیاتی دولت باعث افزایش فشار بر مردم و کسب‌وکارها خواهد شد و نیازمند اصلاح ساختار مالیاتی و افزایش عدالت مالیاتی است.

در هشت‌ماهه نخست سال جاری، 98 درصد از درآمدهای مالیاتی محقق شده است.

دکتر محمدعلی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در جریان بازدید از اداره کل امور مالیاتی مرکز تهران، این خبر را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تحقق این میزان درآمد، نشان‌دهنده همت و تلاش همکاران سازمان امور مالیاتی است، گفت: باید با همت مضاعف و اتخاذ تدابیر لازم، در مدت باقیمانده تا پایان سال، به تکالیفمان به درستی عمل کنیم.

سبحانیان همچنین از استقرار میز خدمت در اداره کل امور مالیاتی مرکز تهران تقدیر کرد و گفت: این اقدام، عامل اعتباربخشی به سازمان است.

وی همچنین از تلاش‌های همکاران اداره کل امور مالیاتی مرکز تهران در مطالبه حقوق حقه دولت با ایجاد کمترین تنش در مواجهه با بخش اعظم بازار تهران قدردانی کرد.

در جریان بازدید دکتر سبحانیان از اداره کل امور مالیاتی مرکز تهران، تعدادی از همکاران ضمن بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون مسائل تخصصی و فنی مالیاتی، از دیدار چهره به چهره رئیس‌کل سازمان با همکاران این اداره کل و استماع مشکلات و دغدغه‌های ایشان قدردانی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار مالیاتی