بودجه 1403

رئیس جمهور بودجه 1403 را به مجلس تقدیم نمود.

به گزارش خبر آنلاین رئیس جمهور امروز 14 آذر 1402 با حضور در مجلس شورای اسلامی لایجه بودجه را تقدیم مجلس شوراس اسلامی نمود. او در سخنانی از بودجه دفاع نمود که خلاصه این سخنان در مورد مالیات، حقوق و احکام مالیاتی بودجه را در ادامه می‌خوانیم:

رئیسی در سخنرانی خود، ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۳ را تشریح کرد. او گفت که این بودجه با توجه به واقعیت‌های اقتصادی کشور و برنامه هفتم توسعه تنظیم شده است. همچنین، توجه ویژه‌ای به رفع ناترازی‌ها در حوزه‌های بانکی و انرژی شده است. علاوه بر این، اصلاح ساختار بودجه نیز در دستور کار دولت قرار دارد.

رئیسی هدف‌گذاری رشد اقتصادی ۸ درصدی را در بودجه ۱۴۰۳ اعلام کرد. او گفت که با توجه به رشد ۷ درصدی در سه ماهه اول سال جاری، تحقق این هدف دور از انتظار نیست. البته، استمرار و تداوم این رشد نیازمند نظارت مداوم است.

کاهش فرار مالیاتی هدف بودجه 1403

رئیسی همچنین بر توجه به عدالت در پرداخت‌ها، نقش مردم در اقتصاد و فعال کردن اقتصاد خصوصی و تعاونی تأکید کرد. او گفت که دولت به دنبال کاهش تصدی‌گری و افزایش نظارت نیز است.

در مورد مالیات، رئیسی گفت که در بودجه ۱۴۰۳ به اخذ مالیات از فراریان مالیاتی توجه ویژه‌ای شده است. هیچ پایه مالیاتی جدیدی در این بودجه وجود ندارد، بلکه هدف جلوگیری از فرار مالیاتی و احقاق حقوق حقه دولت و مردم است.

رئیسی همچنین متناسب‌سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان را از جمله موضوعات مورد توجه دولت دانست.

رئیسی کاهش وابستگی دولت به نفت را نیز از جمله اهداف دولت اعلام کرد. او گفت همواره تلاش نموده‌است تا این وابستگی را کاهش دهد. همچنین، دولت کسری تراز عملیاتی را نیز در این بودجه مورد توجه قرار داده و اصلاحاتی در این‌باره پیاده‌سازی نموده‌است.

در بودجه ۱۴۰۳ تلاش شده است احکام دائمی در بودجه آورده نشود. تنها آنچه که شأن بودجه‌ای دارد در بودجه گنجانده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار مالیاتی